Povratak na popis članaka
Benefiti vežbanja za zdravlje

Evo zašto bi trebalo da se bavite sportom

31. juli 2020.

Ukoliko vas ne zanima gubitak masnih naslaga, oblikovanje tela i slično, ne znači da ne možete da profitirate od fizičke aktivnosti. Njene blagodeti za organizam protežu se i izvan ovih okvira. U nastavku proverite koje su to!
1. Popravlja raspoloženje
Fizička aktivnost povećava stvaranje endorfina koji su odgovorni za pozitivne osećaje i mogu smanjiti osećanje bola. Vežbanje može da poboljša raspoloženje i umanji stres, anksioznost pa čak i depresiju. Povećanje učestalosti bavljenja fizičkom aktivnošću sa 0 na 3 puta nedeljno smanjuje rizik razvoja određenih poremećaja raspoloženja za 19%.
2. Pomaže u kontroli telesne težine
Redovna fizička aktivnost ubrzava metabolizam i povećava potrošnju masti, a  pomaže i u gubitku suvišnih kilograma. Naravno, potrebno je voditi računa i o ishrani, odnosno unosu kalorija. U slučaju da želite da smanjite telesnu težinu, morate da potrošite više energije nego što ste je uneli ishranom.

3. Dobro je za vaše mišiće i kosti
U kombinaciji sa dovoljnim unosom proteina, vežbe snage poput dizanja tegova mogu da pomognu u izgradnji i održavanju snažnih mišića. Vežbanje takođe doprinosi povećanju gustine kostiju, čime se sprečava osteoporoza tokom kasnijih godina.


4. Podiže nivo energije
Kad ste umorni i ništa vam se ne radi, poslednja stvar koja bi vam pala na pamet je vežbanje. Međutim, dugoročno, redovna fizička aktivnost pomaže da se umor smanji i daje vam više energije i poleta. Kako? Redovnim vežbanjem razvijate mišićnu snagu, povećavate izdržljivost, prokrvljenost, tkiva dobijaju više kiseonika, tako da i vaš kardiovaskularni sistem radi efikasnije.
5. Smanjuje rizik od hroničnih bolesti
Dobro je poznato kako manjak fizičke aktivnosti može značajno da poveća rizik od hroničnih bolesti poput dijabetesa tipa 2 i bolesti srca i krvnih sudova. Redovna fizička aktivnost poboljšava osetljivost na insulin, smanjuje krvni pritisak i nivo masnoća u krvi.
6. Poboljšava izgled kože
Fizička aktivnost povećava dotok krvi u kožu čime se povećava njena snabdevenost kiseonikom i esencijalnim nutrijentima potrebnim za zdravlje i lepotu kože.


7. Čuva zdravlje mozga
Istraživanja pokazuju kako vežbanje utiče na funkciju mozga, kao i na pamćenje. Ubrzan rad srca povećava prokrvljenost svih tkiva pa tako i mozga. Na taj način se poboljšava dotok krvi i kiseonika u ćelije mozga, stimuliše njihov oporavak i štiti ih od degeneracije
8. Omogućava bolji san
Vežbanje vam može pomoći da spavate bolje i kvalitetnije. Pripazite samo da ne vežbate kasno uveče kako ne biste bili puni energije neposredno pre spavanja. Čini se da izbor aktivnosti nije presudan pa bez obzira kojom se aktivnošću bavili, nakon nekog vremena bi trebalo da primetiti razliku. Ovo je posebno važno za starije osobe koje često imaju problema sa spavanjem.


9. Može unaprediti vaš seksualni život
S obzirom da nas puni energijom, stimuliše cirkulaciju, fleksibilnost i jača mišiće, nije ni čudo da se redovna fizička aktivnost može pozitivno odraziti i na seksualni život. Dobra vest je da muškarci i žene mogu podjednako profitirati i to već sa laganom dnevnom šetnjom.

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics