Povratak na popis članaka
Spremni za odmor

Nutrijenti za besprekornu kožu

28. juli 2020.

Izgled i funkcija kože zavise od toga što jedemo. Naučnici stalno donose nova saznanja o vezi između hrane i zdravlja, a potvrđeno je da su određeni sastojci hrane vrlo važni za održavanje zdravlja kože. Nutrijenti koje treba imati u fokusu, naročito tokom letnjih meseci, jesu određeni vitamini i minerali, karotenoidi, polifenoli i nezasićene masne kiseline kao i vlakna.
Obratite pažnju na ove nutrijente tokom letnjih meseci, koža će vam biti zahvalna!

Antioksidansi (vitamini B2, C, E, cink, selen, polifenoli)

Visok unos antioksidanasa može smanjiti negativan uticaj sunca na kožu, uključujući oksidativna oštećenja. Smatra se da antioksidansi mogu da uspore i proces starenja. Studije pokazuju da pravilan unos antioksidanasa, koji deluju zajedno, štiti zdravlje kože.

Vitamin C

Vitamin C kao moćan antioksidans neutrališe slobodne radikale i tako sprečava oštećenja na koži. Osim toga, vitamin C igra važnu ulogu u regeneraciji kože putem sinteze kolagena. Stabilizovani oblici vitamina C, prilagođeni direktnoj primeni na kožu lica, svojim antioksidativnim delovanjem štite kožu spolja od štetnog delovanja slobodnih radikala, sprečavajući prevremeno starenje kože.

Vitamin E

Vitamin E je takođe snažan antioksidans koji štiti kožu od oštećenja uzrokovanih delovanjem slobodnih radikala i blagotvorno deluje na sve tipove kože. Deluje u sinergiji sa vitaminom C. Nanesen lokalno na kožu hrani i omekšava kožu i sprečava njeno prevremeno starenje i pojavu bora.

Karotenoidi

Zaslužni su za boju narančastog, žutog, crvenog i zelenog voća i povrća. Beta karoten, likopen, lutein i zeaksantin su najpoznatiji predstavnici ove grupe nutrijenata, a beta karoten jedan od najčešće korištenih dodataka tokom letnjih meseci. Beta karoten se akumulira i metaboliše u koži gde postiže svoje delovanje.

Selen

Selen podupire enzimski antioksidativni system kože. Takođe utiče na imuni sistem i povećava antioksidativni efekat drugih vitamina.

Nezasićene masne kiseline

Želite blistavu kožu ovog leta? Onda ne zaboravite i na unos esencijalnih nezasićenih masnih kiselina! Esencijalne masne kiseline imaju ključnu ulogu u stvaranju lipidne barijere kože. One, takođe, utiču na ravnotežu lipidnih upalnih medijatora pa su zato vredan doprinos lepoj i zdravoj koži. Nedostatak esencijalnih masnih kiselina se manifestuje suvom kožom sklonom iritacijama. Zbog toga je važno ishranom obezbediti njihov dovoljan unos pa će tako jelovnik koji sadrži biljna ulja, semenke, orašasto voće i ribu doprineti vitalnom i mladolikom izgledu kože.

Vitamini B grupe

Neophodni su za održavanje zdrave kože, kose i noktiju. Oni pomažu koži da ostane sjajna i elastična, noktima da budu čvrsti i kosi da bude meka i svilenkasta. Vitamin B2 uz to ima snažan antioksidativni efekat, pa može pomoći u smanjenju i prevenciji oštećenja koja doprinose procesu starenja.

Vlakna

Ishrana bogata biljnim vlaknima i dobrim bakterijama pomaže funkciji creva i detoksikaciji organizma, sprečava akumulaciju toksina u tkivima što održava kožu lepom i zdravom. Zbog toga je jako važan svakodnevni unos voća i povrća bogatog vlaknima kao i fermentisanih mlečnih proizvoda koji sadrže dobre bakterije.

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics