Povratak na popis članaka
Otkrivamo kako se možete pripremiti uz pomoć vitamina, minerala i dodataka!

Želite blistavu kožu, kosu i nokte ovog leta?

28. juli 2020.

Većina nas prolazi kroz dane onako kako to inače radimo, kako smo navikli, ne razmišljajući previše zašto radimo ono što radimo. To je naša rutina. Tako imamo različite svakodnevne rutine, one prehrambene, beauty rutine… U stvarnosti, svaka odluka koju donesemo ili ne donesemo ima uticaj na naše zdravlje. Kosa, koža i nokti ogledalo su našeg organizma. Njihovo zdravlje mnogo zavisi od pravilne nege kao i uravnotežene i raznolike ishrane bogate vitaminima i mineralima. Svi vitamini i minerali su jako važni za zdravlje i lepotu kože, kose i noktiju, ali neki se ipak malo više ističu. Proverite koji su to.

Nezaobilazni B vitamini i antioksidansi

Antioksidansi

Antioksidansi poput vitamina C i E obezbeđuju zaštitu od slobodnih radikala i smatra se da mogu da uspore proces starenja. Vitamin A je vrlo važan za zdravlje kože. Održava epitelno tkivo zdravim, a njegov nedostatak može da izazove sušenje i ljuštenje kože. Vitamin C ima važnu ulogu u stvaranju kolagena koji je neophodan za zdravu kožu. Vitamin E je snažan antioksidans koji štiti kožu od oštećenja uzrokovanih delovanjem slobodnih radikala i odlično deluje u kombinaciji sa vitaminom C!

B vitamini

Vitamini B grupe važni su za održavanje zdravlja kože, kose i noktiju. Oni pomažu koži da ostane lepa i zdrava, noktima da budu čvrsti i kosi da bude meka i sjajna. Iako se pravilnom i uravnoteženom ishranom može obezbediti dovoljan unos, dopuna B vitamina često je potrebna. Na manjak vitamina B grupe mogu da ukažu i problemi sa kosom, kožom i noktima. Dovoljnim unosom vitamina B možemo da zaobiđemo neke učestale gnjavaže kao što su lomljivi nokti.

Kakav efekat ima vitamin D

Folikuli kose su vrlo osetljivi na hormone, a vitamin D je i hormon koji ima važnu ulogu u ravnoteži kalcijuma u telu, regulaciji imunog Sistema, kao i rastu i diferencijaciji ćelija. Nedostatak vitamina D može negativno da se odrazi na gustinu kose i čvrstoću kostiju, što je često udruženo.

B kao biotin

Biotin, jedan od vitamina B-kompleksa ima ulogu u stvaranju keratina, a keratin je protein koji daje čvrstoću kosi i noktima. Osobe koje imaju nedostatak biotina često imaju slabu kosu i nokte. Zato, ako imate slične brige, povedite računa o dovoljnom unosu biotina. Možete ga pronaći u namirnicama kao što su jaja i u dodacima ishrani. Preporučena dnevna doza je 50 mikrograma.

Alfa i omega

Omega-3 masne kiseline utiču na ravnotežu materija koje u organizmu uzrokuju upalu. Ne zaboravite da je i vaše vlasište koža. Zdravo vlasište znači da su folikuli kose zdravi, a zdravi folikuli čine zdravu kosu! S obzirom na način delovanja ovih esencijalnih masnih kiselina, pretpostavlja se da bi mogle da imaju povoljan efekat i na rast kose. Omega-3 masne kiseline takođe su dobre za vaše nokte jer upala narušava i zdrav razvoj nokta.

Minerali čine razliku

Gvožđe

Iako se suplementi gvožđa najčešće preporučuju za crvena krvna zrnca i hemoglobin, kao i protiv umora i iscrpljenosti, adekvatan unos gvožđa u ishrani takođe ima neke korisne „nuspojave“ koje pomažu da izgledate i osećate se dobro, kako spolja tako i iznutra. Kosa i nokti zahtevaju dovoljno gvožđa kako bi očuvali sjaj i čvrstinu.

Cink

Cink je potreban za mnoge biološke procese, uključujući stvaranje proteina poput onih u kosi i noktima. Bitan je kofaktor različitim enzimima i uključen je u važne funkcionalne aktivnosti u folikulu dlake. Pojava belih tačkica na noktima može da bude znak za nedostatka cinka u organizmu

Bakar

Bakar je potreban za sintezu melanina, pigmenta koji daje boju kosi pa zato kažemo da doprinosi normalnoj pigmentaciji kose.

Selen

Selen je potreban za zdravu kosu i nokte. Dovoljan svakodnevni unos selena pomoći će kosi i noktima da rastu pravilno, pa ukoliko je vaš unos ovog esencijalnog minerala zadovoljavajući, verojatno nećete ni primetiti neku razliku. Problemi nastaju onda kada dođe do njegovoga nedostatka pa se pobrinite da ga unosite dovoljno.

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics