Povratak na popis članaka
Aktivno i zdravo starenje

Vitamini i minerali koji nam mogu nedostajati posle pedesete

05. avgust 2020.

Obezbediti sve dnevno potrebne vitamine, minerale i ostale hranljive materije može biti zahtevno kako se godine nižu. Usporen metabolizam, smanjen unos hrane i lošija probava dovode do oslabljene apsorpcije nutrijenata, a posledično njihovog nedostatka u organizmu. U nastavku pročitajte koji vitamini, minerali i drugi hranljivi sastojci najčešće nedostaju nakon pedesete.

B vitamini

Digestivni sistem sa godinama ne radi isto kao pre pa teže apsorbuje vitamine – posebno vitamin B12 potreban za normalnu funkciju nervnog sistema i zdravu krv. Zato kod gotovo četvrtine starijih osoba dolazi do nedostatka B12 u organizmu. Uzimajte hranu bogatu ovim vitaminom (u umerenim količinama – crveno meso, iznutrice, riba, jaja, mlečni proizvodi). Ishranu možete i dopuniti koncentrovanim izvorom B vitamina u obliku dodatka ishrani kao što je Natural Wealth® B kompleks vitamini koji u jednoj tableti obezbeđuje sve vitamine B grupe potrebne organizmu svaki dan.

Vitamin D

Sa godinama naša koža postaje manje sposobna da proizvodi vitamin D pod uticajem sunca. Dodajte vredni vitamin D u svakodnevnu ishranu unosom ribe, jaja i mleka ili dodatka ishrani. Natural Wealth® Vitamin D 400 I.J. obezbeđuje dovoljnu količinu D vitamina koji doprinosi održavanju normalnih kostiju i normalnoj funkciji imunog sistema.

Kalcijum

Očuvanje snažnih i čvrstih kostiju kroz godine direktno je povezano sa unosom kalcijuma. Potrebnih 1200 mg kalcijuma dnevno obezbedite unosom svežeg kravljeg sira, nemasnog jogurta i mleka. Bogat izvor kalcijuma iz nemlečnih proizvoda su tofu, soja, brokoli i bademi; takođe možete posegnuti za koncentrisanim izvorom kalcijuma u dodatku ishrani. Kalcijum je najbolje uzimati zajedno sa vitaminom D. Natural Wealth® Kalcijum 600 + vitamin D obogaćen je vitaminom D za bolje iskorišćenje kalcijuma u organizmu.

Omega-3

OMEGA 3 masne kiseline su tzv. dobre masnoće kojima je bogata hrana poput plave ribe, semenki lana, maslinovog ulja i avokada. Zato, svakako povećajte unos ovih visokovrednih namirnica. Nezasićene omega-3 masne kiseline imaju zaštitni efekat na kardiovaskularni sistem i srce, a doprinose i zdravlju vida i mozga. Ako ne volite da jedete ribu, dobar izvor omega-3 kiselina su i orašasti plodovi ili riblje ulje u obliku kapsula. Prema sopstvenim potrebama odaberite dodatak ishrani sa pravilnim odnosom omega-3 kiselina, EPA i DHA. Natural Wealth® Omega 3 sadrži optimalan odnos EPA i DHA masnih kiselina koje doprinose normalnoj funkciji srca. Koristan efekat postiže se dnevnim unosom 250 mg EPA i DHA.
Ako niste sigurni koji vam vitamini i/ili minerali nedostaju u ishrani, možete jednostavno, bezbolno i besplatno proveriti status vitamina i minerala u organizmu. 

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics