Povratak na popis članaka

Kako izabrati pravi dodatak ishrani

04. avgust 2020.

Uravnotežena raznovrsna ishrana predstavlja najbolji izvor životno važnih mikronutrijenata. Međutim, ako se iz nekog razloga ne hranite pravilno, korisno je razmisliti o dodatku ishrani. Imajte na umu da je svako od nas jedinstven, tako da ono što je nekome dobro ne mora uvek da odgovara i vama.
Pri izboru dodatka ishrani važno je da uzmete u obzir sledeće: vaše doba, uobičajenu ishranu i zdravstvena stanja/probleme. Pa tako na primer za zaštitu zdravlja srca, održavanje normalnog krvnog pritiska i normalnog nivoa triglicerida u krvi razmislite o uzimanju omega-3 masnih kiselina.


Ukoliko imate više od 50 godina, dobro je razmisliti o B vitaminima, K2 i D vitaminu. Ako želite da sačuvate imunitet, dodatak cinka i vitamina C biće od koristi. Tokom trudnoće izaberite folnu kiselinu i omega-3 masne kiseline.
Dodatke ishrani kupujte u apotekama i birajte provereno kvalitetne proizvođače, a posavetujte sa svojim lekarom ukoliko imate neke nutritivne nedostatke poput vitamina D, kalcijuma, gvožđa i sl., što se može utvrditi analizom krvi.

Ivana Čolak, mag.pharm

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics