Povratak na popis članaka

Postoji veza između dobrog sna i ishrane

04. avgust 2020.

Dosadašnje studije pokazale su važnu ulogu vitamina i minerala u rastu i razvoju, kao i normalnim funkcijama organizma, uključujući spavanje.
Jedno od nedavnih istraživanja predstavljeno na godišnjem sastanku Američkog društva za ishranu pokazalo je da postoji veza između ishrane i količine i kvaliteta sna. Pojedinci koji su u proseku spavali manje od 7 sati na dan i/ili imali nekvalitetan san takođe su unosili i manje količine vitamina B6, B12, niacina i D, kao i magnezijuma, kalcijuma i cinka. Dodatnim ispitivanjima potrebno je utvrditi uzročno-posledičnu vezu, a do tada otkrivamo kako je svaki od ovih nutrijenata povezan sa spavanjem.

Vitamin B6

Vitamin B6 je potreban za pretvaranje aminokiseline triptofan u serotonin – neurotransmiter često nazivan ,,hormonom sreće’’ koji učestvuje i u regulaciji sna.

Vitamin B12

Vitamin B12 pomaže održavanje nervnih i krvnih ćelija zdravim, pomaže u stvaranju energije, a njegov nedovoljan unos može negativno uticati na kvalitet sna.

Vitamin D

Vitamin D ima brojne uloge u organizmu, od apsorpcije kalcijuma do zaštite imuniteta, a istraživanja pokazuju da je njegov nizak nivo povezan sa lošijom kvalitetom sna.

Magnezijum

Ovaj esencijalni mineral pomaže telu u stvaranju hormona sna - melatonina. Takođe, ublažava napetost mišića i nervnog sistema.

Kalcijum

Kalcijum ima ulogu u REM fazi spavanja - fazi koja se najčešće povezuje sa snovima.

Cink

Novija istraživanja pokazuju da cink ima ulogu u regulaciji sna i pamćenja.

Niacin

Zdrav nivo niacina važan je za mozak i ostale delove centralnog nervnog sistema, a nedovoljan unos može da utiče na spavanje.

Newsletter
Primajte besplatno preporuke i savete o zdravom načinu života na svoj email
Zatvori

Vaša privatnost i lični podaci su nam bitni. U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se obezbedio ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vašim uređajima čuvamo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovde.

Više o Pravilima o korišćenju kolačića pročitajte ovde.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Facebook messenger (like page)
Sendgrid

Google analytics